torsdag 1 december 2011

När jag väntade barn visste jag inte att…

·         Jag skulle börja prata som Mamma Mu.

·         Bebisars tånaglar är precis lika hårda som vuxnas. Och de växer snabbt.

·         Jag skulle komma att uppskatta att handla på ICA Maxi. Det är ju jätteroligt! Och framförallt så får man vara ensam en stund, och nosa på färska frukter, spana in ICAs egna fotoramar och mumsa på små, små portioner av kycklingwok och nya yoghurtsmaker. Pax för att åka och handla!

·         Jag behövde barnsäkra lägenheten redan efter 6 månader. S susar runt i sin gåstol, drar i bordsduken, fingrar på lampsladdar och försöker öppna kökslådor med pyttesmå, envisa händer. Min iPhone drämde hon i golvet efter att jag lämnat den på ett litet sidobord i lagom bebishöjd, och när jag skulle öppna ugnsluckan igår fick jag samtidigt parera bort henne med hela kroppen likt värsta gladiatorn för att hon inte skulle vara där och känna och riskera att bränna sig.

·         Jag skulle skratta och känna lycka i magen när jag blir väckt klockan 04.55 av en liten babblande gladskit som tycker att ”nu är det morgon, nu går vi upp!”

2 kommentarer:

  1. Jag läser alla din inlägg men jag är dålig på att kommentera! Tycker du skriver så fint om din dotter S, det är så härligt att läsa. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Catharina!Roligt att du läser! Jag hoppas kärleken till min dotter lyser igenom de ibland ojande och smått ironiska texterna. Kram!

    SvaraRadera