måndag 5 mars 2012

Bevis för att min man har fyllt trettio!

·         Julen 2003. Jag plockar fram ett magert utbud av julpynt och F fnyser aningens föraktfullt: Vi ska väl inte ha några töntiga JULGARDINER?!? Julen 2011 låter det istället: Det vore fint med några JULGARDINER, det kanske vi ska åka och handla?

·         Julen 2011. F och jag nickar i samförstånd och säger att ok. I år får det ske. Nu har vi kommit fram till den ultimata vuxenpoängen. Vi önskar oss en ostkupa i julklapp.

·         Skägget rök och kvar blev en mustasch. Egentligen skulle jag kunna sätta punkt här om det inte vore så att händelsen fulländades av kommentaren ”Det får mig att se yngre ut!”

·         Innan vintern kom inredde han uteförrådet. Med hyllor. Så att allt skulle bli lättare att organisera och hitta. Jag som älskar ordning och reda och inredning och hyllor och att hitta jublade, och jag förstod även att min älskade make har mognat då våra förråd vanligtvis brukar fyllas på av allt möjligt skit längst fram i dörröppningen så att det inte ens går att komma in.

·         F och jag har köpt hus!

Slutligen kommer här ett bevis för att min fantastiska man trots sin trettioåriga mognad har en del kvar till fyrtio.

”Älskling! I vårt nya hus vill jag ha en tjockteve i källaren, som jag kan spela Nintendo på!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar