onsdag 7 mars 2012

Den hemliga bron del två

Jag förstår att ni har väntat på uppföljningen av den rasslande spännande historien om den hemliga bron över kanalen. Jag har gjort diverse efterforskningar och egna spaningar men är inte lösningen på spåren. Än. Det kan vara så att de hemligen invigda är en av de fem som läser den här bloggen eftersom jag efter publiceringen av ’Den hemliga bron del 1’ inte stötte på någon mer översnabb pensionär. Men jag tycker ändå jag har en skyldighet att hålla er läsare uppdaterade om denna enormt intressanta företeelse, så därför får det bli några rader utan ett resultat att presentera.

(För nytillkomna läsare hänvisar jag till ett äldre blogginlägg, leta i högerspaltens bloggarkiv under september!)

En teori jag har är att den hemliga pensionärsklubben går i ide under vintern. Det kan ju finnas flera rimliga förklaringar till det, dels är det halt ute vilket kan medföra brutna lårbenshalsar om man ger sig ut. Broar kan bli extra hala! En annan förklaring kan vara isen. Visserligen har det varit en mild vinter med stark och hållbar is endast några få veckor, men en tunn is kan även förhindra en utrullning –eller upphöjning! Vem vet var den kommer ifrån! av en bro. En tredje anledning kan vara brister i spaningsarbetet. P.g.a. snö, förkylningar och annat vintrigt har jag inte promenerat så mycket runt kanalen som vanligt. Detta har dock åtgärdats i och med vårens ankomst och undertecknad lovar att skärpa sig i framtiden.

Till sist har jag en konstig iakttagelse att dela med mig av. Häromdagen var det en äldre kvinna som höll exakt samma tempo som jag varvet runt. Vi möttes två gånger på mitten vilket innebär att hon inte tjuvat sig över någon hemlig bro. Slutsats: Hon är för ung och pigg och är därmed inte bland de invigda. Inte slutsats: Det finns ingen hemlig bro, bara raska pensionärer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar