torsdag 22 september 2011

Underbart och livgivande

Är det när…
… maken F säger att jag är det vackraste som finns fastän jag sitter med rufsigt hår, slitna raggsockor, snorig näsa och putande underläpp och surar för att jag är så förkyld.

… S mitt i ett tristess-sprattel stannar upp och tittar på mig med stora, djupblå ögon när jag inte vet något annat råd än att sjunga för henne. Hon tar in mig, min röst och min sång ända tills den sista tonen klingat ut. Då återgår hon till sprattlet.

… Min syster skickar ett MMS på sin åtta månader gamla son när han har ärtpuré i hela ansiktet och på öronen, och ändå lyckas se allvarlig och klok ut på bilden. Jag saknar honom och min syster varje dag.

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt att bli älskad fast man ser ut som skit,vi har bra karlar du och jag! Jättefint inlägg om din dotter S, det gilla jag! Kram Catharina

    SvaraRadera